BMW-Monteur-Tablet-BMW-auto-motorkap-open-mobiel
BMW-Monteur-Tablet-BMW-auto-motorkap-open-mobiel

STORING EN REPARATIE.

BINNEN NO TIME WEER OP WEG.

SERVICE EXPERTS.

WIJ ZIJN ER VOOR U.

Een storing aan uw BMW komt nooit uit. Om u zo snel mogelijk op weg te helpen staan wij digitaal en fysiek klaar voor u. Heeft uw BMW een storing? Neem contact op of maak een werkplaatsafspraak via onze online planner. 

We willen u vragen om uw storing zo uitgebreid als mogelijk te beschrijven. Ook kan het ons helpen wanneer u de versie van het besturingssysteem met ons deelt. Heeft uw probleem betrekking op het rijcomfort van uw BMW? We rijden graag een rondje met u mee om het probleem te onderzoeken.

SNEL TOT EEN OPLOSSING.

HOE BEHANDELEN WIJ EEN STORINGSMELDING?

Wanneer u een melding maakt van een storing in uw BMW, gaan onze experts direct uit op vooronderzoek:

  • We controleren of er terugroepacties of productverbeteringen open staan die te maken kunnen hebben met het probleem.
  • We onderzoeken of een soortgelijk probleem vaker voorkomt.

Dankzij dit vooronderzoek wordt de diagnosetijd geminimaliseerd en bent u snel weer op weg wanneer u uw BMW aanbied voor de werkplaats.

IN DE WERKPLAATS.

AAN HET WERK.

Als eerste lezen we uw BMW uit met geavanceerde apparatuur. De uitleesrapporten die hieruit komen worden geanalyseerd en vanuit hier wordt de vervolgstap bepaald. Is het probleem duidelijk geworden uit deze scan wordt er direct begonnen aan het verhelpen. Zo niet, wordt er verdere diagnose gesteld. Dit kan o.a. bestaan uit het doormeten van sensoren, uitvoeren van tests en controleren van bedrading. In sommige gevallen vervangen we onderdelen om het probleem te achterhalen.

BMW-4-Serie-Coupé-blauw-zijkant-werkplaats-x2-brug
BMW-Monteur-velgenapparaat

Goed geïnformeerd.

ONZE BEVINDINGEN.

Wanneer we het probleem gevonden hebben weten we wat er nodig is om het te verhelpen. Op dit moment nemen we contact met u om te overleggen over de vervolgstappen. We informeren u over het probleem, de oplossing en eventueel de kosten. Wanneer u akkoord gaat met ons voorstel repareren we uw BMW direct of plannen we een nieuwe werkplaatsafspraak in.

Afhandeling.

WAT ZIJN DE KOSTEN.

Garantie.
We controleren eerst of uw BMW nog binnen de garantieperiode valt en of er voldaan wordt aan de garantievoorwaarden. Is dit het geval? Dan vallen de diagnosekosten altijd onder garantie. Wanneer er blijkt dat er een materiaalfout of productiefout heeft voorgedaan worden ook de reparatiekosten vergoed.

Geen garantie.
Als uw BMW niet meer binnen de garantieperiode valt zijn er kosten verbonden aan het stellen van de diagnose. We starten altijd met het uitlezen van uw BMW, wat ongeveer een half uur tot één uur in beslag neemt. Bij complexere problemen kan het zijn dat we meer tijd nodig hebben. Dan nemen we direct contact op om te overleggen.

Coulance.
Soms valt een reparatie onder coulance. Wij denken graag mee in deze gevallen en kijken hoe we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Coulance is niet van toepassing op geïmporteerde BMW's.